1 Ocak 2017 Pazar

Cafe Fernando ve Butik Pastacılık Kitaplarında Gizlenenler


Anadolu Üniversitesi kütüphanesinde dolaştığım zamanlardan birinde aldım bu iki kitabı tx rafından. Açıkcası Cafe Fernando kitabını orada gördüğümde gözüm parladı çünkü Cenk Sönmezsoy normalde de takip ettiğim yemek yazarlarından ve bu konuda da idolümdür.Tarzı, anlatımı, sadeliği, ve göz alıcı fotoğrafları benim bu meslekte yazarlık yoluna da evrilmemi sağladı. Kitabını fırsat bulup alamamıştım. İleride kesinlikle kütüpheneme koyacağım bir kitap ama şimdi onu okulun imkanları sayesinde okumak mı? Neden olmasın. :)

Tariflerini az çok biliyordum Cenk Sönmezsoy'un. Ama bi ekrana değilde kocaman güzel bir kitaptan incelemek ayrı hoşnut etti beni. 
İçinde neler var neler. Balkabaklı Cheesecaketen Eton Mess'e, Limonlu Merengli Tarttan Tuzlu Karamelli Dondurmasına. Ne ararsanız var. Üstelik her tarifi kendi uyguladığından belli standart tarifleri de oluşturmuş ve kitabında temel tarifler için ayrı bir bölüm de eklemiş. Ne diye sorarsanız örnek vereyim; Pie Hamuru, Ekşi Krema, Pesto, Pate& Choux( ekler ve profiterol hamuru) gibi.
Bunun dışında mutfakla çok haşır neşir olan okurlara özel ölçüler, malzemeler ve ekipman bilgisi de vermiş. Bu bilgileri güzel bir deftere kaydedip yettiğince kullanmaya çalışacağım. Sizlere de tavsiye ederim.
Gelelim Butik Pastacılık kitabımıza... 
Bu kitabı alma nedenim ilerde belki bu kulvara yönelme ihtimalimin olması. Şöyle bir baktığımda sevimli bir atolyede sabahlara kadar leziz pastalar kurabiyeler içecekler hazırlamak kulağa pek de kötü gelmiyor. 
İncelemem Cafe Fernando'ya göre biraz daha yüzelsel oldu ama Viktorya Pastası, Siyah Çikolatalı Trüf Pasta, Islak Karamelli Kapkek, Üç Meyveli Cheesecake, Pembe Limonata, Muzlu ve Fıstık Ezmeli Smoothie tarifleri ayrı bir hoşuma gitti. İmkanım olursa deneyeceğim ve sizlerler paylaşacağım. Bu kitapta da her ne kadar uygulama gibi olmasa da ekipmanların kullanım bilgisine, figür çalışmalarına ve bazı püf noktalarına yer verilmiş.
Eğer ilginiz var ise gidip almanızı ve okumanızı tavsiye ediyorum, çünkü kütüphaneden aldığım için uzun bir süre alım tarihini uzatıp bu iki kitaba gömülmeyi planlıyorum. :)
Esen Kalın, 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder